Uus meedia...?

 Uus meedia on muutnud meie elu mugavamaks ja parendanud info kättesaadavuse kiirust. Eelkõige selles osas, et me ei pea enam ajalehti koju tellima või ootama uut väljaannet, et maailmas toimuvaga kursis hoida. Kogu end huvitava informatsiooni saame kätte ajalehtede või uudiseid koondavatelt veebilehtedelt.
Samuti pole meil enam tarvis kindlaks kellaajaks koju jõuda, et näiteks uudiseid või sarju vaadata. Neid saab nutiseadmetes reaalajas vaadata kasvõi poe järjekorras või endale sobival ajal järelvaatamisest.

Järgnevaks analüüsin kahte traditsioonilise meedia kanalit: ühte, mis on muutustega aktiivselt kaasa tulnud ning teinud seeläbi suuri ja olulisi muudatusi, ja teist, mis on oma aktiivsusega võrdlemisi tagasihoidlikuks jäänud.

Üks, mis paistab uues meedias märksa lahjem kui enda põhikanalis:

Eesti kultuurileht Sirp on kord nädalas ilmuv kultuuriajakiri, mis on varasemalt kandnud erinevaid nimesid: Sirp ja Vasar, Reede, Kultuurileht. Esimene väljaanne ilmus 5. oktoobril 1949. aastal ja üllatusliku faktina trükiti lehte kuni 2013. aastani mustvalgena.
Väljaande veebileht on võrdlemisi tagasihoidlik (võrreldes teiste suuremate väljaannete kodulehtedega), kuid väga mugavalt kasutatav nii arvutis kui ka nutiseadmes.
Lehel on olemas ka Facebook, kuid erilise aktiivsusega nad seal silma ei paista. Nii nagu ajaleht ise ilmub ka seal ligikaudu üks postitus nädalas ning sellest jääb uute lugejateni jõudmiseks kindlasti väheseks.

Üks, mis kasutab uut meediat oskuslikult:

Telekanal Kanal2 loodi 1993. aastal Ilmar Taska poolt. Kõnealune telekanal on aktiivselt muutustega kaasas käinud ja seda ilmestab kõige paremini see, et alguses oli võimalik teleprogrammi vaadata ainult nädalavahetusel ja täna näidatakse meile saateid ööpäeva ringselt ja seda olenemata vaataja asukohast.
Kanal2-l on oma VeebiTV, kus saab nii telefonist kui ka arvutist mugavalt saateid vaadata ja seda ilma lisatasudeta. Kanal2 kasutab aktiivselt YouTube kanalit, kuhu postitatakse peamiselt humoorikaid klippe eetris olnud saadetest, Instagram-i ja Facebook-i, kuhu lisatakse postitusi mitmeid kordi päevas ja ikka selleks, et vaatajaid õhtuti telerite ette kutsuda.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et uus meedia on kaasa toonud võimaluse informatsiooni saada reaalajas ning  andnud inimestele võimaluse oma elu, mõtteid ja teadmisi jagada.



Allikad:
Eesti kultuurileht Sirp: https://et.wikipedia.org/wiki/Sirp_(ajaleht)
Eesti kultuurileht Sirp: https://www.sirp.ee/
Telekanal Kanal2: https://en.wikipedia.org/wiki/Kanal_2
Telekanal Kanal2: https://kanal2.ee/et
Uus meedia: https://et.wikipedia.org/wiki/Uus_meedia

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

9. nädal: IT juhtimine ja riskihaldus