12. nädal: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

 Üks positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis.

Positiivseks näiteks olen valinud Riigiportaal eesti.ee. Lehe kasutamine on tehtud väga lihtsaks sellega, et näiteks elusündmusteenused, mis on ilmselt peamiseks kasutusalaks, on kohe avalehel teemaplokkidena olemas ja kasutaja ei pea otsima oma küsimustele vastuseid mööda alammenüüsid liikudes. Lisaks enimkasutatavatele kategooriatele on vasakul asuvast menüüst väga lihtne ja kiire endale vajaliku teemani/teenuseni jõuda.
Mulle endale väga meeldib see, et iga teenuse jaoks on loodud väga põhjalik, kuid samas lühike leht, kust leiab kiirelt kogu end huvitava informatsiooni.
Veebilehe otsingumootor on hästi kasutatav ja võimaldab otsinguid teostada kasutajagrupi järgi (eraisik või äriühing).
Kokkuvõtvalt on minu hinnangul veebileht väga lihtne, selge, intuitiivne, kasutatav ka nutiseadmetega ning disainimisel on arvestatud ka ligipääsetavuse nõuetega.

Negatiivseks näiteks olen ma valinud Tallinna linna veebilehe. Lehelt vajaliku informatsiooni leidmine on tehtud võrdlemisi keerukaks. Tuleb liikuda alammenüüde kaudu ja kui oled justkui õige teema leidnud, siis avaneb uus leht, kus tuleb menüüst omakorda sobiva teema ülesse leida. Otsingu kasutamine pole samuti just kõige mugavam ja otsingu tulemused võiksid olla täpsemad..
Sellest tulenevalt ei ole leht minu hinnangul mugav ja intuitiivne ning vajaliku informatsiooni kätte saamine on raskendatud.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Nädal 14: Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

11. nädal: Arendus- ja ärimudelid

Nädal 7: Arvutid ja paragrahvid IIː litsentsid ja autoriõigus