13. nädal: Teistmoodi IT

Arvuti ja interneti kasutamine on muutunud hädavajalikuks nii igapäevastes asjaajamistes kui ka näiteks koolis õppetööks. Meil kõigil peaksid olema võrdväärsed võimalused arvuti ja interneti kasutamiseks. On tore tõdeda, et Eesti riik oma teenuste arendamisel/parendamisel arvestab ka WCAG nõuetega, kuid minu hinnangul on sellest natuke vähe.
Näha on, et riik on hakanud rohkem mõtlema erivajadustega inimeste peale ja 2022 aastal võeti vastu ka Toodete ja teenuste ligipääsetavuse seadus. Hetkel on ta küll võrdlemisi üldiselt sõnastatud ning kohaldub vaid loetud teenustele ja toodetele. Sellegi poolest, algus on tehtud ja ehk muutub ka seadusandlus täpsemaks ja paremaks.

Kui mina saaksin olla üks "otsustajatest", siis ma ei käsitleks IT-tugilahendusi kui ainult tehnoloogilisi lahendusi. IT-tugilahendusi peaks käsitlema abivahendeid ja nende soetamist peaks toetama riik. Ideaalses maailmas võiksid abivahendid nende vajajatele olla tasuta, kuid väga suur asi oleks ka see, kui riik nende soetamist toetaks. Samuti näen ma siin olulist rolli erasekori ja riigi omavahelisel koostööl, et IT-tugilahenduste soetamise hinnad ei oleks liialt kõrged ja ebarealistlikud.

Kui nüüd hetke mõtiskleda selle üle, millise ministeeriumi vastutusalasse IT-tugilahendustega seotud seadusandluse ja rahastuse küsimused jääda võiksid, siis mulle tundub korrektne anda see sotsiaalministeeriumi vastutusalasse.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Nädal 14: Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

11. nädal: Arendus- ja ärimudelid

Nädal 7: Arvutid ja paragrahvid IIː litsentsid ja autoriõigus